مدیرکل دفتر حمل ‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مطرح کرد

شركت جوان سيرايثار،الگوي صنعت حمل و نقل کشور

یكي از نقاط قوت شركت جوان سير ايثار پرهيز از بكار گيري ناوگان تك واحدي و سرمايه گذاري در قالب يك شركت توانمند است.
نسخه مناسب چاپ

آقای مهندس حمید رضا شهرکی ثانوی مدیرکل محتـرم دفتر حمل ‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در مورد نقش شرکت جوان سیر ایثار در زمینه جا به جایی مسافر بیان کرد:

یكي از نقاط قوت شركت جوان سير ايثار پرهيز از بكار گيري ناوگان تك واحدي و سرمايه گذاري در قالب يك شركت توانمند با استقرار سيستم مناسب فعاليت هاي كريري و فورواردري است كه اين مهم باعث گرديده شركت توان انجام پروژه هاي سنگين حمل و نقل را با كيفيت مطلوب داشته باشد و از اين باب نقش شركت جوان سير ايثار بسيار پر رنگ و قابل تقدير مي باشد . علاوه بر اين ، بار حمل و نقل اختصاصي به روش اجراي سرويس هاي دربستي براي برگزاري دوره ها و اردوهاي دانشجوئي و دانش آموزي از جمله راهيان نور و.. همواره بر دوش اين شركت بوده كه در سالهاي اخير توانسته است سرويس هاي اختصاصي گروهي را در سطح كشور اجرا نمايد . عليهذا محدود بودن فعاليت شركت در زمينه سرويس هاي مبدا ء – مقصد چندان گسترده بنظر نمي رسد و با توجه به ساختار و مديريت قوي اين شركت ، كاركـرد آن را عـلاوه بر اجـراي سـرويـس هاي دربستي و پوشـش مسافربري در ايام خاص مي توان به مسافربري خطوط مبدا – مقصد نيز گسترش داد .

وی در مورد سوالی مبنی بر اینکه شركت جوان سير ايثار در بيشتر پايانه هاي كشور داراي شعبه مي باشد ، آيا مي توان اين شركت را به عنوان الگويي در صنعت حمل و نقل  قلمداد كرد،افزود:

البته گستردگي جغرافيائي شركت و وجود شعب متعدد آن حكايت از توانمندي و حوزه فعاليت گسترده اين شركت دارد . اگر شركت جوان سير ايثار از نظر ما يك الگوي مناسب در حمل و نقل جاده اي مسافر محسوب مي شود نه فقط به لحاظ تعدد شعب آن است بلكه به دليل نوع ساختار اين شركت مي باشد . در شركت جوان سير ايثار تمامي امكانات متعلق به شركت و نتيجتاً كليه مولفه هاي حمل و نقل تحت مديريت شركت است . به عبارت بهتر ناوگان مورد استفاده در مالكيت شركت است لذا شركت خود را مكلف به اعمال مديريت بهينه بر ناوگان مي داند و مرتباً در حال برنامه ريزي براي بهره وري بيشتر اين ناوگان ، برنامه ريزي براي مكانيزم تعمير و نگهداري ناوگان ، افزايش ايمني ، نوسازي و.... مي باشد.همچنين رابطه رانندگان در اين شركت از نوع استخدامي است و كليه مسئوليت عملكرد رانندگان مستقيما با شركت بوده و با توجه به اينكه شركت به رانندگان دستمزد پرداخت مي نمايد لذا نسبت به عملكرد آنان اشراف كامل داشته و راننده نيز تحت مديريت كامل شركت مي باشد . در اين حالت شركت به دليل اينكه سرمايه هاي مولد خود يعني ناوگان ملكي خود را در اختيار راننده قرار مي دهد لذا به منظور استفاده بهينه از ناوگان و به منظور حصول اطمينان از عملكرد راننده در حفظ سلامت ناوگان شركت ، خود را مكلف به ارائه آموزش هاي لازم به راننده مي داند و سلامت راننده ، دانش راننده ، عملكرد راننده و حتي معيشت وي هم براي شركت مهم بوده و شركت براي ارتقاء وضعيت رانندگان برنامه ريزي و تلاش مي نمايد . اين ساختار چيزي است كه با وضعيت فعلي ساير شركتهاي حمل و نقل در كشور متفاوت است .

این مطلب ۵۷ بار خوانده شده

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.